Hyvin toteutettu, toimiva ja kilpailukykyä lisäävä tietosuoja ei ole toukokuun lopussa tiensä päähän tuleva projekti, vaan jatkuva prosessi. Liiketoiminnan kehittäminen, kilpailukyvyn varmistaminen ja digitalisaation ja datan tuomien mahdollisuuksien hyödyntäminen vaativat tietosuojan jatkuvaa kehittämistä ja uudistamista. Tietosuoja tuo aitoa lisäarvoa organisaatiolle, se mm.
Olipa kyse sitten uuden rekrytointikanavan hyödyntämisestä talenttien löytämiseen, uusien markkinointikanavien hyödyntämisestä asiakashankinnassa, tuotteen, palvelun tai prosessin kehittämisestä tai koko liiketoiminnan muuttamisesta digiaikaan, on pohdittava tietosuojaan liittyviä kysymyksiä. Tietosuoja-asetuksessa lähtökohtana on ”Privacy by Design” -ajattelu, joka edellyttää tietosuojan huomioimista jo tuotteiden, palveluiden ja prosessien suunnitteluvaiheessa. Kokemuksen perusteella tämä ajattelu on myös kustannustehokkain, ja mahdollistaa rekisteröityjen oikeuksien toteutumisen.
Hyvin toteutettu tietosuoja tuo kilpailuetua ja aitoa lisäarvoa organisaatiolle. Se tuo selkeyttä, tehokkuutta ja läpinäkyvyyttä. Ennen kaikkea hyvin toteutettu tietosuoja lisää rekisteröityjen, kuten asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden ja henkilöstön luottamusta organisaatiota kohtaan.
Privaon tarjoaa tietosuojaa palveluna – tutustu liiketoimintalähtösiin tietosuojapalveluihimme tästä.